/// M3 e46 by Tomcio ///

Awatar użytkownika
Prezes
Posty: 228
Rejestracja: pn cze 18, 2007 18:06
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: /// M3 e46 by Tomcio ///

Post autor: Prezes » ndz sie 29, 2010 11:57

Tomcio, jest lux :) Zmiany też raczej na plus :okulary:
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: /// M3 e46 by Tomcio ///

Post autor: Tomcio » ndz sie 29, 2010 12:41

Co jak co Panowie ale PREZES zawsze ma racje! :)

Awatar użytkownika
Prezes
Posty: 228
Rejestracja: pn cze 18, 2007 18:06
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: /// M3 e46 by Tomcio ///

Post autor: Prezes » ndz sie 29, 2010 12:51

Tomcio pisze:Co jak co Panowie ale PREZES zawsze ma racje! :)
hahahaha, jasne :lol:

Auto po prostu jest ładne. A w detale, które właściciel szykuje dla siebie nie należy się zbyt dużo wtrącać... pomimo, że jest to galeria i każdy może komentować :twisted:
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: /// M3 e46 by Tomcio ///

Post autor: Tomcio » ndz sie 29, 2010 17:29

Prace które wykonałem na początku były typowo wiosenno-kosmetycznymi.
Grubsze przyszły później.
I na pierwszy rzut poszły felgi.
Zawsze w beemkach miałem duże i szerokie felgi, z polerowanym rantem, z gwiazdą pośrodku. I tym razem też takie chciałem.
Mówisz i masz ;) Felunie przyjechały do mnie prosto z Niemiec, a w pudełkach znalazłem takie coś:
20", chromowany szeroki rant, gwiazda w środku, czerwony znaczek BBS.
Jeżeli któś uważa że to duży rozmiar to taka mała ciekawostka, planowałem 21" ale profil opony mi już się nie podobał :(
Felga przednia 20", szer 8,5" ET 40, opona Kumho 225/35/20.
Felga tył 20", szer 10" ET20, opona początkowo była założona 265/30/20 Conti sportcontact ale okazała się za wąska i po pierwszym przytarciu felgi o krawężnik zapadła decyzja o zakupie szerszej gumy.
Założyłem 275/30/20 też continental sportcontact, ale ta z kolei okazała się za szeroka i obciera mi o ranty.
Z ciekawostek mogę tutaj powiedzieć żeby się nie sugerować rozmiarem opon bo opona oponie nie równa. Na własnej skórze to sprawdziłem kilka razy. A mianowicie przed conti zamówiłem w komplecie na przód i tył Kumho. Na przód spasowało idealnie natomiast na tył 275/30/20 okazała się o wiele za szeroka, dlatego kupiłem 265/30/20 ale firmy Conti ta natoniast była o kika centymetrów!!! węższa, docelowo założyłem conti 275/30/20 która i tak jest węższa od kumho o tym samym rozmiarze o jakieś 2cm...
Także metodą prób i błedów doszedłem do tego jaki rozmiar ma być i jakiej marki. Continental jest na bokach opony "ścinany" pod skosem i opony są węższe, kumho to pełny rozmiar czyli 275mm.
Obcieranie mnie trochę irytowało więc podjechałem do serwisu BMW na zagięcie rantów (odziwo w B-B mają taką maszynkę) ale kolega z serwisu polecił mi aby tą usługę wykonać u jego brata, który ma duże doświadczenie w tej zabawie, i tak zrobiłem.
Polecam firmę Cino z B-B, ranty przygięte, bez żadnego uszkodzenia lakieru, czas ok. 1godz, koszt ok. 200zł za parę.

No to może parę zdjęć na jakich kapciach teraz jeżdżę:

Obrazek

Załadunek i jazda do montażu:
Obrazek

Wcześniej mała przymiarka, bo miałem trochę przygód z ET ale to zbyt długa historia żeby opisywać. W skrócie ET20 z 10" felgą na tył to absolutny max, na przód natomiast też miałem ET20 ale musiałem założyć ostatecznie ET40 z dystansem bo przy ET20 felga wystaje o jakieś 12mm.

Obrazek

Na aucie wyglądają tak:

Obrazek

Obrazek

Jak widzicie do pełni szczęścia brakowało mi tylko dystansów na przód no i zawieszenia gwintowanego, ale o tym w kolejnych postach.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: /// M3 e46 by Tomcio ///

Post autor: kostek_ja » ndz sie 29, 2010 18:05

Tomcio pisze:Porsche GT2 RS niestety nie daje wyboru i seryjnie montują czerwone zaciski,
W GT2 RS są dostępne tylko hamulce ceramiczne z zółtymi zaciskami ;)
Tomcio pisze:czy bardziej pasowały by czarne... moim zdaniem nie ale to znowu kwestia gustu :)
Jak sam napisiałeś są brzydkie, a czrnych po prostu nie specjalnie widać, a te czerwone rzucają się w oczy i widać jak żałosne są te zaciski. Ja wolałbym ich nie eksponować i dlatego zostawiłbym czarne.

Co do felg to 20 wyglądają bardzo fajnie :-)

XXX
Posty: 50
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 14:34
Lokalizacja: WaWa

Re: /// M3 e46 by Tomcio ///

Post autor: XXX » ndz sie 29, 2010 18:10

Jak odczucia z jazdy po zmianie na duży rozmiar ? :wink: jakoś zmuliło się auto ?

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: /// M3 e46 by Tomcio ///

Post autor: Tomcio » ndz sie 29, 2010 18:27

Nie zmuliło. Autko jest bardzo zdrowe.
Na tych kołach (jeszcze bez gwintu) na 1/4mili objechałem 2x manuala który był na zwykłych kółkach a także podobno jedną z najlepszych emek na tym forum, tzn. byłą emkę Mateusha i ze startu i z rolki. Co prawda kierowca jechał z pasażerem ale na pustym baku a ja miałem zalany do pełna więc kilogramowo było to samo ;)
Na hamowni wypluły także podobnie, wykresy przedstawię później.

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: /// M3 e46 by Tomcio ///

Post autor: Tomcio » ndz sie 29, 2010 18:37

kostek_ja pisze:

Tomcio napisał/a:
Porsche GT2 RS niestety nie daje wyboru i seryjnie montują czerwone zaciski,

W GT2 RS są dostępne tylko hamulce ceramiczne z zółtymi zaciskami
Chyba masz rację, w którymś tam montują czerwone chyba w carrerze s i 4s i chyba GT3 RS a nie GT2.
O to mi chodziło, bo chyba u Lelka w Katowicach ten stoi:
http://www.porsche.com/microsite/911gt3 ... ional.aspx

A ja bardziej eksponuję felgi niż zaciski a felgi Ci się podobają więc jest git :-P

Awatar użytkownika
ssseba
Posty: 257
Rejestracja: sob maja 31, 2008 14:21
Auto: F16
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: /// M3 e46 by Tomcio ///

Post autor: ssseba » ndz sie 29, 2010 19:01

Bardzo ladnie ;)
Tomcio pisze:20", chromowany szeroki rant, gwiazda w środku, czerwony znaczek BBS.
.
ale BBS-y to raczej nie są??
318i(E36)->325i(E36)->525TDS(E39)->523i(E39)->328Ci(E46)->325Ci(E46)->330Ci(E46)->M5(E60)/X5(E53)....M3E46...->645ciE63->535dE60...

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: /// M3 e46 by Tomcio ///

Post autor: Tomcio » ndz sie 29, 2010 19:45

raczej ;)

Awatar użytkownika
ssseba
Posty: 257
Rejestracja: sob maja 31, 2008 14:21
Auto: F16
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: /// M3 e46 by Tomcio ///

Post autor: ssseba » ndz sie 29, 2010 20:57

hehe, też coś mi nie pasowało, bo mam raczej identyczne tyle że z czarnym wnętrzem ;)

Obrazek
318i(E36)->325i(E36)->525TDS(E39)->523i(E39)->328Ci(E46)->325Ci(E46)->330Ci(E46)->M5(E60)/X5(E53)....M3E46...->645ciE63->535dE60...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: /// M3 e46 by Tomcio ///

Post autor: kostek_ja » ndz sie 29, 2010 21:38

Tomcio pisze:
kostek_ja pisze:

Tomcio napisał/a:
Porsche GT2 RS niestety nie daje wyboru i seryjnie montują czerwone zaciski,

W GT2 RS są dostępne tylko hamulce ceramiczne z zółtymi zaciskami
Chyba masz rację, w którymś tam montują czerwone chyba w carrerze s i 4s i chyba GT3 RS a nie GT2.
W Porsche kolor zacisków świadczy o tym jakie masz hamulce. Żółte to ceramiczne. Czerwone i czarne to zwykłe żeliwne i jest między nimi jakaś różnica, ale nie pamiętam jaka. Chyba wielkości tarczy.

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: /// M3 e46 by Tomcio ///

Post autor: Tomcio » pn sie 30, 2010 09:49

ssseba pisze:hehe, też coś mi nie pasowało, bo mam raczej identyczne tyle że z czarnym wnętrzem ;)

[url=http://img10.myimg.de/DSC0550618a5e_thumb.jpg]Obrazek[/url]
Też myślałem o tych z czarnym środkiem bo też są piękne, ale bardziej pasują do czarnego auta, były także ze złotym środkiem ale to już byłby fetysz ;)

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: /// M3 e46 by Tomcio ///

Post autor: Tomcio » ndz paź 17, 2010 21:18

Kurcze emka prawie gotowa w pełnej specyfikacji a ja jestem z relacją dopiero przy felgach :-(
Muszę nieco przyspieszyć.
A więc:
Kolejnym drażniącym mnie elementem w seryjnej emce był tłumik końcowy.
Po przeanalizowaniu tematu doszedłem do wniosku że najlepszym i najekonomiczniejszym rozwiazaniem będzie stworzenie indywidualnego tłumika pod ten samochód.
Zaproponowałem to firmie Ulter na co przystali na ustalonych warunkach a założenia były takie (chyba jak u większości osób które zmieniają oryginalny tłumik):
- lepszy, dla mnie to znaczy bardziej basowy, mruczący dzwięk,
- nie za głośny w środku samochodu,
- lżejszy od seryjnego, seria ma o ile dobrze pamietam 25kg
- i co najważniejwsze nie pogorszy parametrów zmierzonych na hamowni z tłumika seryjnego. Nie musi być lepiej ale nie gorzej od serii.

Tutaj pomiar mojej buni na seryjnym tłumiku:
Dyno M3 e46:

Obrazek

Pomiar robiliśmy wspólnie z Dave.pl i Olegiem.
Davea emka, niestety Ś.P., wypluła nieco mniej. Natomiast moja i Olega pokazały podobne wartości.
Nie obyło się oczywiście bez przygód z pomiarem, za pierwszym razem nie potrafiliśmy "oszukać" ogranicznika prędkości, na drugim spotkaniu Dave przyniósł zapisany zaczarowany kod ;) i wszystko poszło.

wracając do tłumika, z takimi założeniami rozpoczęły się prace, a trwały 4 miesiące.

Po pierwszych pomiarach seryjnego tłumika ulterowcy stwierdzili że bedzie bardzo ciężko uzyskać coś lepszego od serii. Mieli jakiś miernik i wychodziło im na skali 7 (nie wiem czego) im mniejsza liczba na tej skali tym lepiej. Dla porównania mówili że robili ostatnio Lancera evo9 i tam seria miała na tej skali grubo ponad 100 i zeszli swoim ulterowskim tłumikiem do 20 co znacząco poprawiło parametry.
W moim przypadku było całkikem inaczej. Na duże przyrosty już nie liczyłem ale chciałem pozostać przynajmniej przy seryjnych wynikach.

Pierwszy tłumik wykonali na tzw. puszce czyli podobnie jak seria.
Dzwięk był lepszy od seryjnego, tłumik lżejszy o 10kg od serii ale pozostał pomiar na hamowni.

Niestety pomiar robiłem przy bardzo dużej wilgotności powietrza więc mógłby być lepszy ale i tak zdecydowałem że nie chcę tego tłumika.

Wynik na tłumiku numer 1:
Dyno M3 e46 Ulter 1:

Obrazek

Po kolejnej wizycie w ulterze zdecydowałem że chcę coś ostrzejszego więc zdecydowaliśmy że zrobią tłumik przelotowy.
Wyszło tak:
Dzwięk na zewnątrz obłędny, suuuper, ale w środku niestety też głośno, ja lubię sportowe tłumiki ale nawet dla mnie było za głośno.
Wagowo było podobnie więc tłumik ważył jakieś 15kg i pozostał pomiar na hamowni:

Obrazek

który niestety znowu mnie zawiódł chociaż długo się zastanawiałem czy dla tego odgłosu nie przymknąć oka na wynik z hamowni.
Pojeździłem nim pare dni i jednak hałas w środku był nie do zniesienia przy dłuższych trasach więc zrezygnowałem.
Na pomiarze głośności mieścił się w granicach auta A-grupowego czyli miał chyba 101decybeli :shock: .

Na kolejnej wizycie powiedziałem kolegom z Ultera żeby wymyślili teraz tłumik pomiędzy tym pierwszym na puszce a tym przelotowym czyli żeby był cichszy od przelotu ale głosniejszy od pierwszej wersji i żeby parametry na hamowni nieco się zbliżyły do serii.

Postanowili że ulepszą wersje numer 1 czyli tłumik na puszce.
Ok.
Mam założoną ulepszoną wersję i fakty są takie:
- tłumik ma przyjemny dźwięk lepszy od serii,
- w środku jest glośniej od serii ale da się wytrzymać,
- jest lżejszy od serii o około 10kg
- i.... na hamowni go jeszcze nie mierzyłem :) Jak znajdę chwile to to zrobię.

Tyle o tłumiku :grin:

Tutaj kilka zdjęć z montażu i po nim:

Seria vs Ulter
Obrazek

Gotowy do montażu:
Obrazek

Obrazek

Dodam tylko że tłumik jest wykonany z aluminium tylko i wyłącznie dlatego że z nierdzewki ważyłby znacznie więcej.
Końcówki z polerowanej nierdzewki 2x 2x80mm.

Na emuni:
Obrazek

Do następnego razu ;)
Ostatnio zmieniony ndz paź 17, 2010 21:44 przez Tomcio, łącznie zmieniany 2 razy.

kosiniak

Re: /// M3 e46 by Tomcio ///

Post autor: kosiniak » ndz paź 17, 2010 21:29

cena?

Zablokowany